Hétvégén ért véget a “Sikerélémény” képzésünk, amelyről az alábbiakban lehet olvasni, illetve az eseményen készült fotók is megtekinthetők.

dscf2960.JPG


Átfogó célunk a hátrányos helyzetű településeken illetve kistérségekben tevékenykedő fiatalok csoportjainak képzése a forrásteremtés és programszervezés területeken, képessé téve őket elképzeléseik megvalósításához. Célunk továbbá, hogy tapasztalataikat megosztva megoldást találjanak nehézségeik feloldására, a meglévő erősségeik, forrásaik és eszközeik hatékony felhasználásával.

A képzés céljai az egyéni és szervezeti szinteken:

  1. ismerkedjen meg más településeken működő ifjúsági csoportokkal, illetve azok tevékenységével;
  2. legyen képes végiggondolni egy általa (csoportban) kitalált program megszervezéséhez szükséges feladatokat;
  3. tudja, hogyan kell összeállítani és elkészíteni egy projekt leírását;
  4. legyen képes egy program megszervezéséhez használható ütemtervet elkészíteni;
  5. legyen képes elkészíteni egy program részletes költségvetését;
  6. ismerjen lehetőségeket a programjához szükséges források biztosítására;

Hosszú távra mutató célunk a képzéssel olyan együttműködések kialakulásának segítése, melyek képesek a régiókon átívelő elképzelések megvalósítására. A képzés eredményessége a résztvevők közösen megvalósított programján lesz mérhető.

dscf3120.JPG

Eredmény avagy településenként elkészül:

  • Egy kiemelt programnak az ütemterve és költségvetése
  • Ahhoz kapcsolódó SWOT analízis
  • A programjuk projektszerű leírása
  • Éves programterv-vázlat
  • A két régió összefogásával megvalósuló projekt

Módszereink:

  • Csapatmunka – aktív részvétellel
  • Elméleti és technikai ismeretek átadása – frontális és tapasztalati úton
  • Csoportos fejlődési igényekhez alkalmazkodó képzési módszer
  • Tréneri prezentáció

dscf3114.JPGA fenntarthatóság és az eredmény létrejöttéhez konzultációs lehetőséget biztosítunk. A tematikus képzések alapja a saját élmény megszerzése annak elemző megértése és a strukturált továbblépés. A képzési módszerünk interaktív, a résztvevők aktív bevonásával történik, hiszen a résztvevők készségeinek fejlesztése is célunk. A gyakorlatok elsősorban ismeretszerző, rávilágító, felidéző jellegűek, amelyek a biztonságot nyújtó ráismerést és az alkotó, tudatos alkalmazást támogatják, valamint lehetőséget kínálnak a résztevők számára a tudatos továbblépés és a csoportos együttműködés új perspektíváinak kidolgozására. A képzési folyamat esetében figyelembe vesszük a képzendő csoport összetételét, az elérendő célt, a csoport előzetes ismeretanyagát, tapasztalatait.